Jonathan Colton是來自紐約的歌手、詞曲家和網路名人。同時也是個新手爸爸的他,為他的女兒寫了一首歌,相信做父母的應該都可以感同身受吧。http://www.jonathancoulton.com/

 

You Ruined Everything - Jonathan Colton

I was fine,
I pulled my self together
Just in time,
To throw my self away
Once my perfect world was gone I knew,
You ruined everything in the nicest way

我本來過得好好的
剛好來得及振作起來
卻又將自己拋開
當我完美的世界消失後 我知道
都是妳「壞」了我的好事 

You should know,
How great things were before you
Even so,
They're better still today
Now I can't think who I was before
You ruined everything in the nicest way
妳應該知道
在妳來到之前世界是多麼棒
就算是這樣
現在卻更加美好 
我現在想不起來過去的我
都是妳「壞」了我的好事 
Bumps in the road remind us
The worst of the best behind us
Only good things will find us, me and you
Days will be clear and sunny
We're gonna need more money
Baby you know it's funny
All those stories coming,
True
路上的障礙提醒我們
最壞的時光已經過去
只有最好的事情會找上我倆
每天都是晴天大太陽
我們需要更多錢
寶貝 妳知道嗎
那些故事慢慢變成真
Despite my better efforts,
It's all for you
the worst kind of cliché
儘管我的努力
一切都是為了妳
最糟糕的陳腔濫調 
I'll be with you till the day you leave
You ruined everything in the nicest way
我會一直在妳身邊 直到妳離開的那一天
都是妳「壞」了我的好事  

 


arrow
arrow
    全站熱搜

    hagar 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()